Anda tanya saya jawab

14 Oktober 2012

BAGAIMANA REDAKAN DEMAM CAMPAK (CACAR AIR)

kasihan... tengoklah anak kecil ini.  hari ini sudah lima hari dia demam.  cacarnya sungguh besar.  rugi tak dapat ambil gambar minggu lepas.  Kalau tidak, kamu semua bolehlah lihat sendiri betapa teruknya cacarnya.  ada sebesar syiling 50sen tau! kesian dia menahan sakit.  saya siap ambil cuti nak jaga anak ini.  sudahlah begitu, habis anak-anak yang lain dijangkiti cacar air.  bermula dari yang ketiga, kedua dan akhirnya yang sulung.  saya galakkan anak-anak yang lain sapu bioever.  Mujur juga ada bioever kan... cacar mereka tidak meninggalkan kesan parutpun.  
pada anak kecil ini, saya sapukan bioever di 7 titik nadi.  kemudian saya sapu nipis-nipis pada cacar tu.

sekejap saja cacarnya kecut dan kering. "tak gatalpun!"  katanya sambil tersenyum.
syukurlah ada BIOEVER.  dia tidak garu walaupun cacarnya besar.  saya sudah pesan jangan usik cacarnya.  tapi, anak kecil 4 tahun mana yang boleh tahan kalau gatal.  namun, keajaiban BIOEVER sangat mujarab sehingga anak kecil ini dapat bertahan.

Tadaaa.... dah sihatpun anakku ini.  
BIOEVER boleh diguna untuk apa sahaja.

ini ada satu cerita di sekolah...
Hari itu, anak murid saya berjalan di kantin.  entah bagaimana, dia jatuh dan terkandas pada juring besi bangku rasanya.  Lututnya terluka sampai nampak isi, pasti lambat baik ni.  saya nampak dah bengkak lututnya.  Saya suruh dia basuh, kemudian saya cuci dengan kapas untuk membuang sisa darah.  saya sapu bioever sebelum saya balut.  Oleh kerana ibunya cakap tidak dapat ambilnya, murid itu terpaksa tunggu sehingga waktu pulang.  saya bimbang bengkaknya bertambah.  Dua hari murid itu cuti.  Apabila dia datang sekolah, saya bertanya... ada bengkak ke?  dia jawab dah ok dan dah kering.  wah..., cepat betul.  saya percaya, ini mesti sebab saya sapu bioever.  kandungan dalam bioever yang hebatlah yang membantu kecederaannya cepat kering dan tak mudarat.  Terima kasih kepada bioever.  Terima Kasih Ya, Allah...

oleh itu, bioever mesti ada di setiap rumah.  

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate