ALOE VERA FOREVER LIVING PRODUCT.PELANGSINGAN,MAKANAN,KESIHATAN,KECANTIKAN.TIPS,PERNIAGAAN,SELANGOR,PERAK,MELAKA,SEREMBAN,pengedar,jana,bisness,kerja,kosong,part,time,hangat,berjaya,dunia,160negara,KHASIAT,KEBAIKAN,LIDAHBUAYA,ONLINE,DETOX,JOM,PARTTIME,FULL,HANGAT,JANA,GLOBAL,WORLDWIDE,FREE,SPA,detox,shaklee

FOREVER GLOBAL BIZZ

USAHAWAN ALOEVERA FOREVER LIVING PRODUK, DAFTAR DAN BELI ONLINE, PENGEDAR MALAYSIA SABAH DAN SARAWAK wasap.my/0192830717 atau wasap.my/0126448260

15 Jun 2013

tips-tips jika mahu kurus

Mahu Kurus?
ada beberapa peraturan yang perlu kita perlu patuhi jika mahu kurus secara sihat.  Inilah tips untuk kurus tanpa ubat-ubatan!




1. Jangan Berlapar
Jika lapar, tubuh akan mula membakar muscle.  maka, kadar metabolisme menjadi rendah.  lagi satu, apabila kita menahan lapar, kita akan makan lebih banyak.  Pada masa ini, kadar metabolisme telah menurun, walaupun anda mengambil makanan pada tahap biasa, pembakarannya tetap perlahan.  Oleh sebab itulah berat tubuh akan bertambah disebabkan lambakan lemak.


2. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKAN

Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.

3. Minum air
Minum mencukupi 8 gelas atau lebeh bagi membantu metabolisme badan.  Malahan air mengurangkan selera makan setelah ruang perut diambil oleh air.

4. ELAKKAN MINUM MINUMAN YANG BERGAS

Minuman bergas biasanya mengandungi 7-8 sudu gula dan tidak baik untuk kesihatan tubuh. 

5. Kurangkan pengambilan garam.
Garam menggalakkan penakungan air.

6. AMBIL SARAPAN PAGI

Anda juga boleh menurunkan berat badan dengan pengambilan sarapan pagi. Menurut satu kajian, mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk berbanding dengan mereka yang mengambilnya. Bagaimana ia terjadi? Sarapan pagi menstabilkan hormone dan paras gula didalam darah. Kadar metabolsima juga meningkat untuk membakar kalori.

7.  Makan secara perlahan.
Rasulullah saw pernah menyarankan agar kita kunyah makanan sekurang-kurangnya 14 kali sebelum menelan.  ini memastikan zat makanan diserap dengan baik.  Apabila makan secara perlahan, tubuh akan menghantar isyarat menunjukkan kepuasan.


8. KUNYAH MAKANAN KEPADA CEBISAN LEBIH KECIL

Kunyahlah makanan kepada cebisan lebih kecil sebelum menelan kerana dengan cara ini ia lebih mudah dihadam.

9. Makan secara kerap dan sedikit

10. Jika anda terasa ingin makan snek atau makanan ringan, beruslah gigi anda atau kunyahlah gula-gula getah. Rasa mint atau berangin di mulut akan membantutkan selera anda. 

11. Kurangkan pengambilan lemak seperti majerin, butter dalam makanan.

12. Apabila makan di restoran atau gerai , pesanlah air limau nipis atau jus oren kerana minuman masam menggalakan pembakaran lemak. Mintalah minuman yang kurang gula.

13. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran

14. Tidak perlu timbang berat badan anda setiap hari kerana anda tidak akan nampak perubahannya. Jika anda minum banyak, dan waktu itu anda timbang berat badan yang pastinya meningkat, mungkin anda akan berputus asa untuk berdiet 

15. ambil makanan berempah kerana ia membakar kalori. Lada hitam meningkatkan proses penghadaman dan pembakaran lemak.

16. Pilih Lebih Banyak Bijirin dan Kekacang Dalam Makanan
Bijirin penuh adalah sumber utama tenaga. Bijiran dan hasil bijirin banyak mengandungi karbohidrat kompleks, protein, vitamin, mineral dan sedikit lemak.

17. Tulis atau catat dalam diari.  ini digunakan untuk memperbaiki tabiat pemakanan.

18. TUMPUKAN PERHATIAN UNTUK SIHAT, BUKAN KURUS

Ramai orang lebih berjaya dalam penurunan berat badan dalam jangka masa panjang apabila mereka menukar motif mereka daripada untuk kurus kepada untuk kekal sihat dan segar. Tukarlah fikiran anda untuk memikirkan dan memilih makanan apa yang boleh menyihatkan tubuh badan.

19. Pilih cara masak makanan merebus, memanggang dan mengukus.

20. Ketika memilih piring makanan , ambilah piring yang rata dan bukan piring cekung. Ambil sayuran dahulu untuk memenuhi piring, kemudian baru nasi dan yang terakhir, lauk dagingnya. Jika ingin tambah, hanya sayuran yang boleh anda ambil. Jangan lupa, makanlah di meja makan dan jangan di sembarang tempat apa lagi sambil menonton tv. Sebab, makin menarik program tv, semakin banyak makanan ringan yang anda habiskan! 

21. berjalan selepas makan.  setiap 25 langkah = 1 kalori.  berjalanlah secara santai.

22. Khusus bagi kaum wanita , yang juga perlu diperhatikan adalah tabiat berbelanja dan memasak. Seelok-eloknya, tidak berbelanja semasa perut kosong. Rancanglah perbelanjaan sesuai dengan keperluan. Jika ingin membeli makanan, kunjungilah dahulu gerai buah dan sayuran. Gerai makanan segera harus anda kunjungi paling akhir sekali jika memang benar-benar memerlukannya.

23. Kurangkan pengambilan gula.setiap sudu mengandungi 32 kalori.

24. Buatlah beberapa aktiviti fizikal yang mudah untuk langsing 

i. Jalan cepat. Gunalah kasut yang cukup selesa dipakai agar kaki tidak melecet dan sihat 

ii. Gunakan tangga untuk naik ke tingkat atas. Jika terlalu tinggi,naik tangga untuk beberapa tingkat, kemudian sambunglah dengan menaiki lif

iii. Renang adalah latihan menyeluruh. Berenang dengan laju dengan nafas yang dalam 

iv. Bersenam atau peregangan, sangat baik bagi otot-otot dan sendi-sendi yang kaku. Melenturkan otot dapat melancarkan peredaran darah

v. Tunggang basikal dan kayuh perlahan-lahan tetapi dalam tempoh yang lama. Ini dapat mencantik dan merampingkan peha."

25. Ambil snek yang sihat seperti kismis, kekacang badam, walnut dan kuaci matahari

26. Bantulah diri anda yang mahu kurus dengan makanan tambahan yang menyokong usaha pengurusan badan.  


*Produk makanan tambahan untuk kurus tidak semestinya mahal.  Anda perlu mengetahui keperluan anda dan pilih sahaja mengikut kemampuan anda.  Jika boleh saya sarankan , minumlah 30ml minuman aloe vera, ambillah articsea.  Gabungan dua produk ini bakal memberikan hasil yang sangat hebat.
Share:

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Badge

kakchahjelita. Dikuasakan oleh Blogger.

Google+ Followers

Translate

Arkib Blog

Pengikut