ALOE VERA FOREVER LIVING PRODUCT.PELANGSINGAN,MAKANAN,KESIHATAN,KECANTIKAN.TIPS,PERNIAGAAN,SELANGOR,PERAK,MELAKA,SEREMBAN,pengedar,jana,bisness,kerja,kosong,part,time,hangat,berjaya,dunia,160negara,KHASIAT,KEBAIKAN,LIDAHBUAYA,ONLINE,DETOX,JOM,PARTTIME,FULL,HANGAT,JANA,GLOBAL,WORLDWIDE,FREE,SPA,detox,shaklee

FOREVER GLOBAL BIZZ

USAHAWAN ALOEVERA FOREVER LIVING PRODUK, DAFTAR DAN BELI ONLINE, PENGEDAR MALAYSIA SABAH DAN SARAWAK wasap.my/0192830717 atau wasap.my/0126448260

22 Disember 2013

KISAH NOSTALGIA PRODUK ALOEVERA

15 ke 25 tahun lalu, produk aloevera ni sangat popular.  ramai orang menggila dengan produk aloevera.  kakchah sendiri menjadi penggunanya.  Masa tu gaji kakchah kecil.  Muka kusam dan pucat.  walaupun muka tak pernah ditumbuhi jerawat, kakchah dikategorikan dalam golongan gadis tak berapa lawa tapi comel juga hehehehehe.
nak tahu ke kisah meleret-leret kakchah ni?

aloe jenis barbadensis miller


Kawan satu pejabat kakchah berpangkat kakak senior memperkenalkan kepada kakchah produk Aloe-plus.  Masa tu Aloe Plus tengah meletup.  ramai makcik-makcik yang buat bisnes aloevera dan berjaya dapat pendapat 4 hingga 5 angka.  Pejabatnya di chowkit.  Kakchah pun masuk la ahli dan ikut-ikut kakak tu.  ikut-ikut la sebab takdak kereta sendiri.  Kakak tu yang ambik dan bawa kakchah ke stokis chowkit tu. Dah join member... kakchah mulakan dengan menggunakan 3 produk.  pencuci mendalam, susu pembersih dan toner.  seminggu kemudian kakchah beli pula gel aloevera untuk disapukan ke wajah.  gel aloevera ni yang bekasnya berwarna biru.  sejuk saja gel tu.  kakchah pakai waktu sebelum tidur dan pagi sebelum keluar kerja.  Gaji bulan depan tu, Kakchah ambil juga aloevera jeli walaupun kakchah terpaksa minum sikit-sikit saja sebab nak jimat.  maklumlah gaji kecik.  nak hantar kat mak lagi.  nak simpan lagi... kawan sebaya kakchah yang sama anak dara... menegur sikap kakchah kerana membeli produk yang dianggap mahal.  mahal bagi kami yang bergaji kecil.  Gaji 400++.  harga barang yang kachah beli dah dekat RM200.  Tetapi kakchah tak kisah kerana kakchah bajet untuk guna dalam masa 3 ke 4 bulan.  Dalam masa tidak sampai sebulan, wajah kakchah nampak cerah semula jadi.  Semua orang dekat pejabat tertanya-tanya mengapa kakchah yang tak berapa lawa bertukar macam cinderela.  Ya, kakchah menjadi lawa kerana kulit kakchah licin dan cerah dari dalam sebab kakchah minum aloevera jus.  kawan sekolah kakchah bertemu dengan kakchah seperti tidak percaya yang kakchah secantik itu.
Di pejabat pula, kakchah menjadi tumpuan ejen-ejen syarikat pelancongan yang datang berurusan dengan kakak kerani di meja depan kakchah.  yang lelaki cuba nak 'tackle' hati kakchah.  Yang perempuan nak tahu rahsia kecantikan kakchah.

aloe juga boleh dimakan sebagai pencuci mulut (eh seeloknya minum ia dulu sebelum makan)


kakchah meneruskan penggunaan produk ini sehinggalah kakchah bertukar tempat kerja dan jawatan.  namun selepas 5 ke 6 tahun kemudian, kakchah tidak bertemu lagi dengan produk-produk jenama syarikat aloe-plus tu... sedih juga sebab kakchah sayang sangat dengan produk-produk yang menjadikan kakchah Cinderella tu..... huhuhuu...
yang kakchah temui ialah dari jenama lain seperti debella, NR vera dan banyak la lagi.  Oleh kerana eloe-plus kakchah tu dah sukar ditemui (mungkin dah tutup syarikat tu)... kakchah pun beli la aloevera lain.  tetapi mengapa tidak sehebat aloevera aloeplus ya? kakchah tak dapat jawapannya.

Kini, kakchah bertemu jodoh dengan Foreverliving.  kakchah tertarik dengan aloeveranya yang 100% asli. dan harganya memang mampu milik.  kakchah teringat kembali nostalgia zaman kegemilangan aloePus.  jus aloeveranya sangat hebat.  gel aloevera dalam tiub sangat menakjubkan.  boleh layur jari dengan pemetik api tapi tak rasa panas setelah menyapunya.  kakchah benar-benar teringatkan AloePlus. dan paling kakchah terkejut... lambang helang itu! Forever living... adakah ia ada sejak dulu-dulu lagi?  AloePlus?
....
... (sambungan)
Share:

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Badge

kakchahjelita. Dikuasakan oleh Blogger.

Google+ Followers

Translate

Arkib Blog

Pengikut