"Pada asalnya, Pemasaran Rangkaian adalah mengenai mempromosi barang-barang dan menjual produk di seluruh tempat. Tetapi sekarang, tumpuan adalah untuk mengajar sesuatu kepada seseorang sama ada ia adalah kaedah, produk atau peluang yang lebih baik.
Itulah kekuatan Pemasaran Rangkaian dan ini yang akan membawa Pemasaran Rangkaian pada masa akan datang. Di dunia hari ini, semakin banyak seseorang dapat mengajar pengguna bagaimana menggunakan teknologi atau produk yang mereka beli. Syarikat-syarikat mahu melatih anda untuk mengajar pengguna lain tentang cara menggunakan produk mereka juga mengubah ekonomi keluarga dan tidak ada yang lebih baik daripada Pemasaran Rangkaian."
Petikan daripada website Paul Zane, beliau adalah seorang pakar ekonomi Amerika, penulis best seller di New York Times. Usahawan sosial yang menjadi jutawan semasa berumur 26 tahun. Penulis beberapa buah buku popular di dunia antaranya "The Next Trillion", The Wellness Revolution, God Wants You To Be Rich, Ultimate Rich, The Next Millionaires dan banyak lagi
APA KATA PAUL ZANE PILZER
“Banyak potensi boleh diteroka dalam industri herba berikutan perdagangan global bagi produk semula jadi mencatatkan hasil sebanyak RM777 bilion pada 2006 dan diunjur meningkat tiga kali ganda menjelang 2020. Banyak potensi boleh diteroka dalam industri herba berikutan perdagangan global bagi produk semula jadi mencatatkan hasil sebanyak RM777 bilion pada 2006 dan diunjur meningkat tiga kali ganda menjelang 2020."
Dipetik dari ucapan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman. Pameran Perdagangan dan Persidangan Herba Asia 2015 di Kuala Lumpur. Laporan daripada Harian Metro Online
Pasaran produk kesihatan menjana sekitar $ 3.3 bilion pada tahun 2013 dan akan meningkat kepada lebih daripada $ 8 bilion pada tahun 2018 melalui jualan produk dan pendapatan perisian dan perkhidmatan, iaitu pertumbuhan sebanyak 142 peratus, menurut satu laporan baru oleh Persatuan Pengguna Elektronik bersempena dengan Parks Associates.