ALOE VERA FOREVER LIVING PRODUCT.PELANGSINGAN,MAKANAN,KESIHATAN,KECANTIKAN.TIPS,PERNIAGAAN,SELANGOR,PERAK,MELAKA,SEREMBAN,pengedar,jana,bisness,kerja,kosong,part,time,hangat,berjaya,dunia,160negara,KHASIAT,KEBAIKAN,LIDAHBUAYA,ONLINE,DETOX,JOM,PARTTIME,FULL,HANGAT,JANA,GLOBAL,WORLDWIDE,FREE,SPA,detox,shaklee

FOREVER GLOBAL BIZZ

USAHAWAN ALOEVERA FOREVER LIVING PRODUK, DAFTAR DAN BELI ONLINE, PENGEDAR MALAYSIA SABAH DAN SARAWAK wasap.my/0192830717 atau wasap.my/0126448260

13 Ogos 2013

RAYA bersama jus aloevera dan articsea

Dah pun balik semula ke KL.  
Macam tak puas beraya di kampung.  Namun tugas di sini sudah menanti... terpaksa akur.
Kenangan raya memang indah.  makan yang sedap-sedap, naik sekilo dua (agaknya)... jumpa saudara mara, jumpa kawan-kawan... jiran sekampung...

Paling manis apabila ramai yang menegur saya masih kekal muda dan langsing macam ANAK DARA (pujian yang agak berlebihan, tetapi saya tahu mengapa)
Raya tahun-tahun lalu, dan pulang ke kampung sebelum ini, saya agak berisi.  tetapi kali ini saya langsing. MENGAPA? diet nak kuruskah, tanya mereka.
  
OH, TIDAKLAH terlalu DIET gila-gila.  Cuma saya mengawal cara pemakanan saya.  BAGAIMANA?


mulakan sarapan dengtan minum secawan susu dicampur dua sudu oat.  Oh, tak suka susu dan oat? ambillah segemgam badam dengan dua tiga biji buah kurma. ini dapat menyerap lemak dalam tubuh kita.  Ia membantu menurunkan kolestrol tubuh.
  
Makan tengahari.  ambil kabohidrat tidak lebih daripada segemgam penumbuk anda sendiri.  Ambil sumber protin seperti daging atau ikan atau ayam juga sebanyak sepenumbuk.  itu tidak termasuk tulang ye.  Dan paling penting mulakan makan dengan sayur-sayuran terutamanya yang hijau. ini perlu diperbanyakkan jika anda memang mudah lapar.  serat sayur membantu anda kenyang.  kalau nak lagi bagus, makanlah buah-buah sebelum makan.

Makan malam juga sama dengan makan tengahari namun, kalau boleh kurangkan pengambilan kabohidrat. sefaham saya, Kabohidrat ni lah yang menyebabkan kita gemuk.  Ia ditukarkan kepada tenaga dalam bentuk penguraian glukosanya.  jika kita tak guna tenaga ni, ia disimpan menjadi lemak dan menimbun dalam badan. lainlah jika kita kerap bersenam, bersauna dan berpeluh... itupun jika anda mempunyai kadar metabolisma tinggi.  
Jadi, nak makan, makanlah bukan tak boleh makan.  tetapi harus sentiasa beringat-ingat.  Bukan takut gemuk, tetapi saya nak sihat.  Saya tahu saya ada masalah kolestrol dan lemak visceral dalam tubuh.  itulah sebab yang saya pulun jaga pemakanan.
Hmmm...  namun, semasa balik raya baru-baru ini, diet seimbang kevin zahari tu dah tak terpakai.  Nak makan sayur?  Jawabnya, tidaklah RAYA2 ni... sapa nak jamu sayur kat tetamu? kalau adapun sikitlah ada dalam mi kari atau laksa.  Kalau diikutkan diet 'tak hengat' tu... tentulah saya akan dapat sembelit macam dolu-dolu... Namun, dengan bantuan dua produk hebat ni...


Aloevera jus 100% cuma RM95.40.  Articsea RM118.72
gabungan mantop membantu pencernaan usus dan membersikan kolestrol dalam darah
BAGAIMANA MENGGUNAKAN JUS ALOEVERA DAN ARTICSEA
Saya hanya ambil kira-kira setengah cawan aloevera dan kemudian menelan dua biji articsea sebelum tidur. Dan saya tidak menghadapi masalah langsung dengan masalah sembelit sepanjang beraya ni.  memang selera raya ini agak luar biasa.  Saya cuba kawal pemakanan tetapi tak dapat kawal dengan ketat.
  
Saya sangat percaya, tubuh saya langsing dengan cepat dengan bantuan dua produk ini.  Sungguh, saya tidak perlu berlapar dan mengawal ketat pemakanan saya.  saya masih boleh makan apa yang saya suka dan sistem pencernaan saya berfungsi seperti biasa.  tak perlu telan julap supaya ke tandas, ok!

Aloevera memang sangat bagus untuk sistem penghadaman.  ia dapat membersihkan usus di samping memberi pelbagai khasiat kesihatan seperti mengawal darah tinggi, kencing manis dan menyejukkan tubuh, ia merawat luka dalaman dan sebagainya.  minyak ikan kod dari lautan dalam artic mengandungi omega3(kuasa 3)= omega9 yang cepat menyerap ke dalam tubuh.  apatah lagi gandingan minyak zaitun dan minyak ikan ini sangat mujarab untuk menurunkan kadar kolestrol dalam darah dan tubuh.  khasiat omega9 dapat membantu memperkuatkan daya ingatan. 

Oh oh oh.... 
dah banyak celoteh saya ye.  ok saya ambil kesempatan ini mengucapkan selamat hari raya kepada semua pembaca budiman.  Jika ada salah silap harap maaf ye...
Share:

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Badge

kakchahjelita. Dikuasakan oleh Blogger.

Google+ Followers

Translate

Arkib Blog

Pengikut