ALOE VERA FOREVER LIVING PRODUCT.PELANGSINGAN,MAKANAN,KESIHATAN,KECANTIKAN.TIPS,PERNIAGAAN,SELANGOR,PERAK,MELAKA,SEREMBAN,pengedar,jana,bisness,kerja,kosong,part,time,hangat,berjaya,dunia,160negara,KHASIAT,KEBAIKAN,LIDAHBUAYA,ONLINE,DETOX,JOM,PARTTIME,FULL,HANGAT,JANA,GLOBAL,WORLDWIDE,FREE,SPA,detox,shaklee

FOREVER GLOBAL BIZZ

USAHAWAN ALOEVERA FOREVER LIVING PRODUK, DAFTAR DAN BELI ONLINE, PENGEDAR MALAYSIA SABAH DAN SARAWAK wasap.my/0192830717 atau wasap.my/0126448260

2 Julai 2015

KENAPA MAKAN SAMA TAPI MASIH TAK TURUN ATAU NAIK BERAT BADAN

As salamualaikum

Hari ni nak cerita pasal berat badan yang tidak seimbang, kebanyakan orang kita hadapi ketika ini dan dok pikiq pasai apa makin naik berat nie? 

Padahal sume orang makan apa yang kita makan , sume orang minum apa yang kita minum tapi ngape aku plak yang lebih orang lain biasa je...!! kan dan sebaliknya kepada mereka yang tidak plak naik-naik berat badan dah bertahun makan nie....dok pulun macam-macam bubuh lah sakan masuk perut ... macam tu jugak...


Jom kita lihat apa kata pakar-pakar pemakanan

Banyak faktor selain makanan dan minuman yang menyebabkan berat badan naik antaranya faktor psikologi dan kebiasaan dari gaya hidup iaitu kurang tidur kerana biasanya kalau malam selepas mengambil snek atau makanan segera disebabkan oleh lapar.


Stres juga boleh menyebabkan berat badan kita bertambah dan akan naik karena tubuh secara semulajadinya akan mengeluarkan hormon kortisol atau hormon stres selain itu juga terdapat pada ubat-ubatan. Penyebab utama yang menyebabkan berat badan naik ialah pada makan dan minuman. 

Mari kita lihat apakah makanan penyebab itu.


Minumam berkabonat/soda
Minuman pemanis buatan akan membuatkan tenaga menjadi tidak seimbang dan tubuh cenderung untuk makan lebih banyak.

Kerepek kentang
Makanan yang sering kita ambil adalah salah satu makanan yang lebih cepat membuatkan berat badan kita bertambah.

Margerin
Penyebab naiknya berat badan yang berlebih margerin mengandung lemak trans yang dapat meningkatkan kolestrol jahat dalam darah.

Makanan segera
Penyumbang tertinggi lemak trans dalam tubuh badan kita ketika ini lihat sahaja dah sedap dan kebanyakan kita amat mudah mengambil makanan segera.

Pasta dan Nasi putih
Pasta dan nasi putih merupakan sumber karbohidrat utama dan memiliki kandungan karbohidrat yang tinggi. Setelah dicerna karbohidrat menambah kadar kalori dan tenaga. Jika mengambil terlalu banyak karbohidrat akan menyebabkan berat badan berlebihan kerana karbohidrat yang tidak digunakan didalam tubuh akan digantikan menjadi gula maka ianya salah satu penyebab berat badan bertambah.

Gangguan Metabolisme Tubuh

Orang yg berbadan kurus memiliki kerja metabolisme yang terlalu cepat, jadi banyak mana pun dia makan tubuh akan cepat membakar dan menukarnya menjadi tenaga. Jika ada gangguan pada metabolisme tubuh dapatkan nasihat doktor untuk peyelesaianya.

Detox
Kenapa berat badan tidak mudah naik adalah disebabkan adanya kotoran di dalam usus kita, kerana makanan yang kita ambil setiap hari apalagi jika makanan yang kita makan adalah makanan segera atau yang diolah tanpa pengetahuan kita, maka makanan tersebut dapat menimbulkan kerak / kotoran di dalam usus sehingga penyerapan zat gizi, nutrisi dan vitamin dari makanan yang kita makan tidak dapat diserap dengan sempurna oleh usus halus. Nutrisi makanan yang kita makan tidak dapat diserap dengan sempurna akan menyebabkan pertumbuhan tubuh kita pun akan terganggu, jadi walaupun makan banyak pun tidak dapat gemuk. Hal ini dapat di atasi jika anda melakukan detoksifikasi




macam mana nak detox??

Senang aje dapatkan aloevera gel dari kami masalah anda akan kembali seperti sediakala... In sha Allah...dengan pack 1 liter aloevera gel kita akan merasa sangat berbaloi apatah lagi daun lidah buaya sangat membantu untuk membersih dan mencuci usus kita. 

Berbaloi-baloi kami dah makan produk ni.....apa yang kita akan dapat rasakan .... perut kita akan mengalami proses pencucian usus dan kita akan dapati pembuangan air besar kita semakin lawas dan lebih selesa daripada biasa. lebih kerap kita membuang akan membuatkan perut kita membuang toksin dan makanan yang tidak diperlukan lagi oleh badan kita.

Kita seharusnya mencuci usus dan menjaga kesihatan usus kita daripada sebarang gangguan toksin dan bahan kimi daripada berbagai sumber makan yang kita tidak dapat elak dalam dunia moden ini, jadi kita semestinya mendapatkan produk aloevera gel ini agar herba ini dapat bertindak membersih dan mencuci usus kita.


Produk Aloevera gel Forever Living adalah produk yang mendapat pengiktirfan badan profesional dunia iaitu International Aloe Sciences Council dan mendapat pengiktirafan pertama di dunia. Produk mendapat taraf produk halal IFANCA dan telah di edarkan di serata dunia yang kini telah berada di 160 buah negara, produk mendapat pemintaan seluruh dunia termasuk negara yahudi mengiktiraf aloever gel.....anda bila lagi


Betul ke ? rujuk link di bawah

Share:

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Badge

kakchahjelita. Dikuasakan oleh Blogger.

Google+ Followers

Translate

Arkib Blog

Pengikut