ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DAN IBADAH LAIN DI BULAN RAMADHAN INI.
Pejam celik dah lama juga Kak Chah terlibat dalam bidang bisnes ni. Bisnes Dnars tidaklah begitu besar margin keuntungannya tetapi memang banyak respon dan oder daripada pelanggan. Sungguhpun kecil keuntungannya, Kakchah tetap memandang tinggi rezeki jualan Dnars ini.
Dan, bermacam-macamlah ragam dan kerenah pelanggan. Pun kakchah layan dengan penuh kesabaran. Ramai juga insan yang sudah beli di tempat lain tapi sms tanya kakchah, ingatkan nak beli dari kakchah. Kakchah ni habislah prepaid nak jawab sms bertubi2 dia. Last2 mengaku dah beli tetapi tak tahu nak guna sahaja. Dari itu, kakchah harap pelanggan btanyalah melalui wasap. atau kalau nak tanya, sms sekali, pastu kalau kakchah jawab sms, teruslah kol untuk tanya apa-apapun. walaupun tak beli, kakchah takkan maki hamun punyalah. Kakchah amalkan sikap bersopan dan berbudi bahasa. tetapi haraplah faham, kredit kakchah bukanlah untuk orang yang tidak serius. kalau sekali sms takpe. tapi kalau dah berbelas kali mambalas sms... last2 dapat mesej TERIMA KASIH YE. SEBENARNYA SAYA DAH BELI DNARS CUMA TAK TAHU NAK PAKAI JE> Eh, KENAPA TAK TANYA KEPADA PENJUAL TU? (Sekali lagi kakchah nak ingatkan, kakchah bukanlah nak berkira. Tetapi Kakchah terasa agak terkilan dipermainkan!) Kalau nak tahu, kakchah banyak berhubung dengan peniaga-peniaga macam kakchah. Ramai yang akan marah pelanggan yang banyak kerenah. "AKu takkan layan sapa yang banyak songel," begitulah antara luahan peniaga kecil macam kakchah. memang benar, banyak peniaga yang tak sanggup melayan dengan sabar kerenah sesetengah pelanggan yang cerewet dan tak jujur ini. namun, kakchah tetap menghargai setiap insan yang berurusan dengan kakchah dengan sedaya upaya seikhlas hati. kawan-kawan kakchah gelarkan kakchah sabar di tahap GABAN! Tak apa, semoga TUHAN mempermudahkan segala urusan kakchah.
Ada juga insan yang tanya macam-macam soklan beberapa hari... last2 kakchah tanya jadi ke oder barang... pastu dijawabnya fikir dulu. Pastu diam. PAstu bila kakchah tanya seminggu kemudian, dijawabnya terima kasih ajelah... Sungguh kakchah bukan nak marah orang-orang begini... tetapi kakchah nak tegurlah sikap insan yang tak jujur ni. Tak JUJUR kerana bukannya nak beli dari kakchah, tetapi hanya mengambil kesempatan nak tanya detail dan akhirnya beli dari penjual lain. heran, kenapa tak tanya saja penjual tu? Kalau nak dikatakan mereka tak kenal Dnars, memang mustahil sebab dah banyak testimoni dan fakta tentang dnars di internet. Kakchah tak marah. Cuma sedih dengan sikap insan yang suka main-main. Ingatlah, masa kakchah bukan untuk dibazirkan oleh insan yang sengaja nak mempermain-mainkan orang lain.
Nak tanya tentang dnars, (walaupun bukan nak membeli dari kakchah... boleh saja). Kakchahpun tak paksa beli dengan kakchah sahaja. Ramai orang berniaga Dnars dan rezeki tu ALLAH yang beri. hak membeli terpulang kepada diri masing-masing. Tetapi jika nak tanya tu, biarlah jujur. cakap terus terang... mulakan pernyataan -'sebenarnya, saya dah ada set dnars, cuma tak tahu nak pakai je,' cakap je gitu. kalau kakchah tak sibuk, kakchah yang baik hati ni layan je. Cuma kakchah minta jujurlah dengan kakchah. Perlu diingatkan, keuntungan Dnars ni bukanlah besar sangat. Jadi, kalau nak tanya tanpa membeli tu... usahlah sms. wasap sajalah. terus terang awal-awal. percayalah, kakchah ni baik hati. tetap layan. Tetapi haruslah diingat, kalau dah berniat tidak membeli dengan kakchah, singkatkanlah wasap. tak payahlah nak bazirkan masa atau kredit kakchah. Ingat, keuntungan Dnars bukanlah banyak mana. cuba semak senarai harga dnars... murah sangat. sebab itulah peniaga dnars yang lain malas nak layan pelanggan yang banyak kerenah.
Sebelum bakal pelanggan kakchah telefon atau wasap kakchah... kakchah nak bagitahu...
SEMUA YANG MEMBELI DNARS DENGAN KAKCHAH 100% BAGI RESPON POSITIF. SEMUANYA PUAS HATI. JADI, USAHLAH RAGU-RAGU LAGI. Walaupun kakchah masih baru di bidang jualan Dnars ini, kakchah dapat mengatasi banyak masalah pengguna dnars yang tersilap memilih set yang tidak sesuai. Kakchah buat ramai orang gembira. Alhamdulillah...
Ok, akhir kata, kakchah minta ampun maaf jika ada yang terasa dan kata-kata kakchah ni menyinggung mana-mana pihak.
Semoga semua pembaca budiman Kakchah fahamlah luahan hati kakchah. Dan sekali lagi kakchah ucapkan selamat berpuasa.
Pejam celik dah lama juga Kak Chah terlibat dalam bidang bisnes ni. Bisnes Dnars tidaklah begitu besar margin keuntungannya tetapi memang banyak respon dan oder daripada pelanggan. Sungguhpun kecil keuntungannya, Kakchah tetap memandang tinggi rezeki jualan Dnars ini.
Dan, bermacam-macamlah ragam dan kerenah pelanggan. Pun kakchah layan dengan penuh kesabaran. Ramai juga insan yang sudah beli di tempat lain tapi sms tanya kakchah, ingatkan nak beli dari kakchah. Kakchah ni habislah prepaid nak jawab sms bertubi2 dia. Last2 mengaku dah beli tetapi tak tahu nak guna sahaja. Dari itu, kakchah harap pelanggan btanyalah melalui wasap. atau kalau nak tanya, sms sekali, pastu kalau kakchah jawab sms, teruslah kol untuk tanya apa-apapun. walaupun tak beli, kakchah takkan maki hamun punyalah. Kakchah amalkan sikap bersopan dan berbudi bahasa. tetapi haraplah faham, kredit kakchah bukanlah untuk orang yang tidak serius. kalau sekali sms takpe. tapi kalau dah berbelas kali mambalas sms... last2 dapat mesej TERIMA KASIH YE. SEBENARNYA SAYA DAH BELI DNARS CUMA TAK TAHU NAK PAKAI JE> Eh, KENAPA TAK TANYA KEPADA PENJUAL TU? (Sekali lagi kakchah nak ingatkan, kakchah bukanlah nak berkira. Tetapi Kakchah terasa agak terkilan dipermainkan!) Kalau nak tahu, kakchah banyak berhubung dengan peniaga-peniaga macam kakchah. Ramai yang akan marah pelanggan yang banyak kerenah. "AKu takkan layan sapa yang banyak songel," begitulah antara luahan peniaga kecil macam kakchah. memang benar, banyak peniaga yang tak sanggup melayan dengan sabar kerenah sesetengah pelanggan yang cerewet dan tak jujur ini. namun, kakchah tetap menghargai setiap insan yang berurusan dengan kakchah dengan sedaya upaya seikhlas hati. kawan-kawan kakchah gelarkan kakchah sabar di tahap GABAN! Tak apa, semoga TUHAN mempermudahkan segala urusan kakchah.
Ada juga insan yang tanya macam-macam soklan beberapa hari... last2 kakchah tanya jadi ke oder barang... pastu dijawabnya fikir dulu. Pastu diam. PAstu bila kakchah tanya seminggu kemudian, dijawabnya terima kasih ajelah... Sungguh kakchah bukan nak marah orang-orang begini... tetapi kakchah nak tegurlah sikap insan yang tak jujur ni. Tak JUJUR kerana bukannya nak beli dari kakchah, tetapi hanya mengambil kesempatan nak tanya detail dan akhirnya beli dari penjual lain. heran, kenapa tak tanya saja penjual tu? Kalau nak dikatakan mereka tak kenal Dnars, memang mustahil sebab dah banyak testimoni dan fakta tentang dnars di internet. Kakchah tak marah. Cuma sedih dengan sikap insan yang suka main-main. Ingatlah, masa kakchah bukan untuk dibazirkan oleh insan yang sengaja nak mempermain-mainkan orang lain.
Nak tanya tentang dnars, (walaupun bukan nak membeli dari kakchah... boleh saja). Kakchahpun tak paksa beli dengan kakchah sahaja. Ramai orang berniaga Dnars dan rezeki tu ALLAH yang beri. hak membeli terpulang kepada diri masing-masing. Tetapi jika nak tanya tu, biarlah jujur. cakap terus terang... mulakan pernyataan -'sebenarnya, saya dah ada set dnars, cuma tak tahu nak pakai je,' cakap je gitu. kalau kakchah tak sibuk, kakchah yang baik hati ni layan je. Cuma kakchah minta jujurlah dengan kakchah. Perlu diingatkan, keuntungan Dnars ni bukanlah besar sangat. Jadi, kalau nak tanya tanpa membeli tu... usahlah sms. wasap sajalah. terus terang awal-awal. percayalah, kakchah ni baik hati. tetap layan. Tetapi haruslah diingat, kalau dah berniat tidak membeli dengan kakchah, singkatkanlah wasap. tak payahlah nak bazirkan masa atau kredit kakchah. Ingat, keuntungan Dnars bukanlah banyak mana. cuba semak senarai harga dnars... murah sangat. sebab itulah peniaga dnars yang lain malas nak layan pelanggan yang banyak kerenah.
Sebelum bakal pelanggan kakchah telefon atau wasap kakchah... kakchah nak bagitahu...
SEMUA YANG MEMBELI DNARS DENGAN KAKCHAH 100% BAGI RESPON POSITIF. SEMUANYA PUAS HATI. JADI, USAHLAH RAGU-RAGU LAGI. Walaupun kakchah masih baru di bidang jualan Dnars ini, kakchah dapat mengatasi banyak masalah pengguna dnars yang tersilap memilih set yang tidak sesuai. Kakchah buat ramai orang gembira. Alhamdulillah...
Ok, akhir kata, kakchah minta ampun maaf jika ada yang terasa dan kata-kata kakchah ni menyinggung mana-mana pihak.
Semoga semua pembaca budiman Kakchah fahamlah luahan hati kakchah. Dan sekali lagi kakchah ucapkan selamat berpuasa.